Queer Lisboa 2014 — Shorts 4
- 1. VERONA (Marcelo Caetano)
- 2. NUBES FLOTANTES (Julián Hernández)
- 3. KING KONG (Nikolaos Kyritsis)
- 4. CARIOCAS (António da Silva)
A história de um amor perdido, cujas diferenças não serão resolvidas durante um breve reencontro, é encenada sob a égide de uma sensibilidade pop que, serenamente, ilustra o passado irreconciliável dos personagens.
The story of a lost love, whose differences will not be resolved during a brief reunion, is anchored on a pop sensitivity that, serenely, displays the conflicting past of the characters.
Poema melancólico de denúncia à homofobia, o seu foco no movimento do corpo masculino dentro de água representa o maior momento estético da sessão desta noite. E a ambiguidade da narrativa de Julián Hernández garante o vislumbre de diferentes sentidos a cada nova visualização do filme.
A melancholic telltale poem against homophobia, its focus on the movement of the male body in the water was the aesthetic moment of this night's session. And Julián Hernández's narrative ambiguity ensures that there will be different interpretations with each new viewing of the film.
O retrato de "almas desoladas", pormenor significante do cinema grego contemporâneo, encontra em KING KONG pleno terreno para evoluir, através de uma história de profunda frustração — pessoal, profissional, sexual e, claro!, económica — que resvala, depressa e bruscamente, para a agressiva transgressão. Sem dúvida, um dos títulos mais fortes em competição no Queer Lisboa 2014.
The "desolate soul", a significant feature in contemporary Greek cinema, finds enough room in KING KONG to evolve, through a story of a deeply personal, professional, sexual, and economic frustration that quickly slips into the realms of aggressive transgression. Undoubtedly, one of the best titles in Queer Lisboa's 2014 competition.
Em total consonância temática com a sua filmografia, António da Silva concebe uma obra — onde as distâncias entre ficção e documentário possuem contornos de misteriosas — em que a franca exposição do desejo e da luxúria revela uma desconstrução (talvez involuntária) do arquétipo do macho latino.
In line with the overall themes of his filmography, António da Silva conceives a work — where the differences between fiction and documentary are mysteriously hidden — with an openly demonstration of desire and lust, revealing (unintended, perhaps) the deconstruction of the archetypal Latin Macho.
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