GESCHLECHT IN FESSELN (1928), de William Dieterle



Tanto no amor como no delito, o mais importante é sentirmo-nos humanos.
Banido e/ou censurado em vários países durante décadas, nomeadamente por causa do implícito conteúdo homossexual do seu argumento, GESCHLECHT IN FESSELN (SEX IN CHAINS) é, acima de tudo, um curioso drama passional, pleno de índole humanista e, historicamente falando, uma amostra da perícia idealista que William Dieterle haveria de demonstrar em títulos como O HOMEM QUE VENDEU A ALMA (1941) ou O RETRADO DE JENNIE (1948).


As in love, as in guilt, the most important thing is to remain human.
Banned and/or censored in many countries for several decades, mainly due to the homosexual tacit tones in the screenplay, GESCHLECHT IN FESSELN (aka
SEX IN CHAINS) is, above all, a curious passional drama, full of humanistic nature and, historically speaking, a fine sample of the idealistic craftsmanship that William Dieterle would show in movies like THE DEVIL AND DANIEL WEBSTER (1941) or PORTRAIT OF JENNIE (1948).




  • . Ficha Técnica / Credits:
Realização / Directed byWilliam Dieterle
Produção / Produced byLeo Meyer
Argumento / Written byHerbert Juttke, Georg C. Klaren
Fotografia / Cinematography by Robert Lach
Elenco / CastWilliam Dieterle (Franz Sommer), Gunnar Tolnæs (Rudolf Steinau), Mary Johnson (Helene), Paul Henckels (Helene's Father), Hans Heinrich von Twardowski (Alfred)
Ano / Year of release1928
País / CountryRepública de Weimar / Weimar Republic

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