GESCHLECHT IN FESSELN (1928), de William Dieterle
Tanto no amor como no delito, o mais importante é sentirmo-nos humanos.
Banido e/ou censurado em vários países durante décadas, nomeadamente por causa do implícito conteúdo homossexual do seu argumento, GESCHLECHT IN FESSELN (SEX IN CHAINS) é, acima de tudo, um curioso drama passional, pleno de índole humanista e, historicamente falando, uma amostra da perícia idealista que William Dieterle haveria de demonstrar em títulos como O HOMEM QUE VENDEU A ALMA (1941) ou O RETRADO DE JENNIE (1948).
As in love, as in guilt, the most important thing is to remain human.
Banned and/or censored in many countries for several decades, mainly due to the homosexual tacit tones in the screenplay, GESCHLECHT IN FESSELN (aka SEX IN CHAINS) is, above all, a curious passional drama, full of humanistic nature and, historically speaking, a fine sample of the idealistic craftsmanship that William Dieterle would show in movies like THE DEVIL AND DANIEL WEBSTER (1941) or PORTRAIT OF JENNIE (1948).
- . Ficha Técnica / Credits:
Realização / Directed by | William Dieterle | |
Produção / Produced by | Leo Meyer | |
Argumento / Written by | Herbert Juttke, Georg C. Klaren | |
Fotografia / Cinematography by | Robert Lach | |
Elenco / Cast | William Dieterle (Franz Sommer), Gunnar Tolnæs (Rudolf Steinau), Mary Johnson (Helene), Paul Henckels (Helene's Father), Hans Heinrich von Twardowski (Alfred) | |
Ano / Year of release | 1928 | |
País / Country | República de Weimar / Weimar Republic |
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